A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére kitart a termékcsomagolásokban felhasznált műanyagok mennyiségének csökkentése mellett az Unilever. A vállalat globálisan 75 ezer tonnára növelte az újrahasznosított műanyagok felhasználását az elmúlt egy évben. Ez számottevő növekedés 2019-hez képest, és immár az Unilever teljes plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. Ezt az arányt az számításaink szerint a következő 12 hónapban képesek leszünk megduplázni, így haladva a 2025 re kitűzött cél felé, miszerint legalább 25%-ra növeljük az újrafeldolgozott műanyagok arányát a teljes portfólióban.
A világ vezető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatai közül az Unilever elsők között kötelezte el magát amellett, hogy portfóliójában abszolút értelemben is csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok mennyiségét. A vállalat a Covid-19 világjárvány negatív társadalmi és gazdasági hatásai ellenére továbbra is tartja magát a tavaly bejelentett “Less plastic” vállalásaihoz, azaz 2025-ig megfelezi az ún. szűz, vagyis közvetlenül kőolajból készülő műanyagok mennyiségét, részben az újrafeldolgozott műanyagok használatának növelésével, részben pedig a felhasznált plasztik csomagolóanyagok mennyiségének több mint 100 ezer tonnás csökkentésével.
„Az eldobhatóság kultúrája és az eldobhatóság üzleti modelljei továbbra is meghatározzák életünket és továbbra is károkat okoznak Földünknek. A jelenlegi körülmények ellenére sem fordíthatunk hátat a műanyagszennyezésnek. Létfontosságú, hogy mi – és az iparág többi szereplője – folytassuk a megkezdett munkát, csökkentsük a felhasznált műanyag mennyiségét és amilyen gyorsan csak lehet, térjünk át a körkörös gazdaságra”– mondta Alan Jope, az Unilever elnök-vezérigazgatója.( A videót megnézheted itt.)
Mintegy 75 ezer tonnára növelte az újrafeldolgozott (PCR) műanyagok felhasználását – ez a mennyiség az Unilever plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. Arra számítunk, hogy a következő 12 hónap során megduplázzuk ezt az arányt, így a tervezettnél korábban elérhető a 2025-re vállalt legalább 25%-os szint.
Több innovatív megoldást vezetett be a műanyagfelhasználás abszolút értelemben vett csökkentése érdekében.
A járványhelyzet ellenére folytatódnak azok a kísérletek, amelyek a flakonok bolti újratöltésének lehetőségeit vizsgálják: e hónaptól kezdve több nagy-britanniai Asda üzletben válnak elérhetővé az így megvásárolható mosószerek, testápolási termékek és teák.
Indonéziában az Unilever 18 város közösségének segített kifejleszteni azt a rendszert, amelynek keretében begyűjthetik és értékesíthetik a hulladékot. A vállalat partnerségre lépett a Google-lel is, így a Google My Business platform segítségével a fogyasztók a Google térképén tájékozódhatnak a hulladékudvarok elérhetőségéről.